Yleiset ehdot

Supportti.fi on Digital Lighthouse Oy:n (jäljempänä ylläpitäjä) tuottama ja ylläpitämä verkkopalvelu (jäljempänä myös palvelu). Palvelun kumppaneina toimivat siinä mukana olevat suomalaiset kunnat ja kuntien elinkeinoyhtiöt, jotka markkinoivat palvelua omilla alueillaan toimiville yrityksille, yhdistyksille ja kuluttajille. Näissä käyttöehdoissa em. tahoista käytetään nimitystä yhteistyökumppani tai kumppani.

Supportti.fi on verkkopalvelu, jonka avulla eri alueilla toimivat yritykset / yhdsitykset (jäljempänä yritykset) voivat markkinoida ja myydä palvelujaan kuluttajille ja muille yrityksille. Yritysten palvelussa tarjoamia tuotteita tai palveluja käyttävistä asiakkaista käytetään näissä käyttöehdoissa nimitystä kuluttaja riippumatta siitä, ovatko asiakkaat yksityishenkilöitä vai oikeushenkilöitä (yritykset, yhteisöt tms.).

Supportti.fi-palvelua saa käyttää vain näiden käyttöehtojen mukaisesti. Ylläpitäjä voi tarvittaessa muuttaa näitä ehtoja.

Supportti.fi-palvelu ja asiakaspalvelu ovat tarjolla ainoastaan suomen kielellä.

Perittävät maksut

Supportti.fi-verkkopalveluun kuuluminen on yritykselle maksutonta. Jatkossa palveluun lisätään kumppaneille mahdollisuus myydä lahjakortteja. Kauppapaikan käyttöehdot hyväksytään erillisellä sähköisellä sopimuksella toiminnon käyttöönoton yhteydessä.

Oikeudet sisältöön

Yrityksellä on itsellään oikeus tekstiin, kuviin ja muuhun sisältöön, jonka hän tuottaa palveluun. Yritys sallii kuluttajien käyttää sisältöä palvelun luonteen mukaisesti. Yritys sallii palvelun ylläpitäjän arkistoida tietoa ja tehdä siihen palvelun ja tutkimuksen kannalta tarpeellisia muutoksia, mutta ei siirrä muita oikeuksia ellei erikseen toisin sovita. Vastuu sisällöstä on yrityksellä, joka sen on palveluun tuottanut. Palvelun ylläpitäjä voi vapaasti poistaa ja muokata palvelussa olevaa sisältöä.

Takuuehdot

Supportti.fi-palvelun toimivuudesta ei anneta takuita. Yrityksen tulee itse arvioida palvelussa tekemiensä toimien järkevyys ja turvallisuus. Palvelun ylläpitäjä tai yhteistyökumppani ei missään olosuhteissa ole korvausvelvollinen palvelun yritykselle tai kuluttajalle aiheuttamasta vahingosta. Yritys ei saa tallentaa palveluun mitään tietoa tai sisältöä olettaen sen varmasti säilyvän palvelussa.

Yrityksen tai kuluttajan eroaminen tai poistaminen

Yrityksellä on oikeus erota palvelusta koska tahansa. Eroaminen tapahtuu vapaamuotoisella ilmoituksella ylläpitäjälle.

Kuluttajalla on henkilörekisterilakiin perustuen oikeus pyytää nähtävilleen hänestä palveluun tallennetut tiedot. Hän voi pyytää tietojen poistamista koska tahansa. Tarkemmat ohjeet on annettu tietosuojaselosteessa.

Palvelun ylläpitäjällä on oikeus poistaa yritys tai kuluttaja palvelusta ja lopettaa hänen käyttöoikeutensa palveluun ilman erityistä syytä ja ilman korvausvelvollisuutta.

Sovellettava laki

Ellei jostain pakottavasta laista muuta johdu, palveluun ja näihin käyttö-  ja toimitusehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

Maksuehdot

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: Maksutoimeksiantopalvelun ehdot. (english)

Toimitusehdot

Yhteistyökumppanien lahjakortit

Supportti jälleenmyy yhteistyökumppaneidensa lahjakortteja. Yhteistyökumppanien lahjakortit ovat lahjakortteja, joita myydään Supportin kautta, jotka lunastetaan yhteistyökumppanien toimesta. Voit siis ostaa yhteistyökumppanin lahjakortin Supportin kautta, mutta yhteistyökumppanit vastaavat lahjakortin toimittamisen, käytön ja lunastamisen onnistumisesta. Kun palvelusta ostaa lahjakortin, toimii sähköpostilla saatu kuitti maksutositteena. Yhteistyökumppani voi halutessaan päättää, että toimiiko itse kuitti lahjakorttina, jolla ostetun palvelun / tuotteen voi lunastaa tai yhteistyökumppani voi postittaa fyysisen lahjakortin tai se voidaan pyytää noutamaan yhteistyökumppanilta.

Yhteistyökumppanin lahjakortin haltijalle tämä tarkoittaa, että yhteistyökumppanit vastaavat seuraavasta: lahjakortin käyttö ja lunastaminen, viat ja virheet lahjakorteissa sekä tuotteet ja palvelut joihin lahjakortit voi lunastaa. Tämä tarkoittaa myös, että yhteistyökumppanin mennessä konkurssiin Supportilta ei voi hakea korvausta tai takaisinmaksua yhteistyökumppanien lahjakorttien arvosta.

Vaihto- ja palautus

Asiakkaana sinulla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus Supportista ostetuille lahjakorteille, mukaan lukien yhteistyökumppanien lahjakorteille. Lahjakortin palauttaminen ja/tai vaihtaminen on sinulle ilmaista. Mikäli haluat palauttaa tai vaihtaa ostamasi yhteistyökumppanin lahjakortin, vaihto tai palautus täytyy suorittaa Supportin kautta, eikä yhteistyökumppanin kautta. Mikäli haluat vaihtaa tai palauttaa lahjakortin, ole yhteydessä Supportin asiakaspalveluuun.

Voimassaoloaika

Yhteistyökumppanimme määrittävät omien lahjakorttiensa voimassaoloajat, jotka myydään Supportin kautta. Pidätämme täten oikeuden muuttaa voimassaoloaikaa, sekä mahdollisia virheellisiä tietoja kotisivullamme.